Danas je u Podgorici održana trideset osma sjednica Upravnog odbora Zajednice, na kojoj je prisustvovalo 17 predsjednika opština ili njihovih ovlašćenih zamjenika.
Novoizabrana Generalna sekretarka Mišela Manojlović prezentovala je postignute rezultate Zajednice opština u prethodnom periodu i dala projekcije budućih aktivnosti. Prezentacija o rezultatima i planiranim aktivnostima – LINK.
Generalna sekretarka je istakla da će apsolutni prioritet Zajednice u predstojećem periodu biti riješavanje problema nelikvidnosti budžeta malih opština usled primjene seta reforskih poreskih zakona. Najavila je i da će Zajednica opština od ove godine i finansijski podržati svoje članice, između ostalog, u izradi tehničke dokumentacije za projekte koji se finansiraju iz IPARD fonda, EU fondova i sl, zatim u digitalnoj transformaciji opština u skladu sa raspoloživim sredstvima, kao i u izradi analize potencijala opština za povezivanje eko, ruralnog i zdravstvenog turizma.
U vezi sa tim, Upravni odbor je utvrdio Nacrt pravilnika o uslovima, načinu i postupku raspodjele sredstava za realizaciju razvojnih projekata od interesa za jedinice lokalne samouprave, i stavio ga na javnu raspravu od 01. – 15. februara.
Predsjednici opština izrazili su očekivanje da će se Zajednica maksimalno uključiti u aktuelnu regulativu o zaradama u lokalnoj administraciji zbog njihovog efekta po budžete opština, uticati na izmjene propisa kojim će se omogućiti reprogram duga lokalnih poreskih obaveza, dalju decentralizaciju oblasti prostornog planiranja i sl.
Upravni odbor je na ovoj sjednici takođe dao saglasnost na Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u Sekretarijatu Zajednice kojim se stvaraju preduslovi za kadrovsko jačanje Zajednice u susret predstojećim izazovima.
Osim toga, uvojen je i Finansijski plan i Plan javnih nabavki Zajednice opština za 2023. godinu, a razgovaralo se i o ostalim problemima sa kojima se opštine suočavaju u svom radu.