Da je potrebno jačanje kapaciteta i veća informisanost jedinica lokalne samouprave i vodovodnih društava kada su u pitanju izvori i načini finansiranja kapitalnih infrastrukturnih projekata, pokazale su i nedavno održane obuke u organizaciji Zajednice opština, u saradnji sa Udruženjem vodovoda Crne Gore, za koje je postojala zainteresovanost donosioca odluka iz ovih institucija.
Dvije jednodnevne obuke na temu “Kapitalni infrastrukturni projekti u sektoru voda i odvođenja otpadnih voda”, održane su 3. februara u Kolašinu, za opštine sjevernog regiona i 4. februara u Podgorici, za jedinice lokalne samouprave primorskog i središnjeg regiona.
Obuke su se organizovale u okviru projekta “Regionalna mreža za razvoj kapaciteta (RCDN) u oblasti vodosnabdijevanja i tretmana otpadnih voda u jugoistočnoj Evropi”.
Glavne teme o kojima se diskutovalo na obukama su bile pristupi izvorima finansiranja projekata za kapitalnu infrastrukturu u sektoru voda i uspješna priprema projekata iz perspektive donosilaca odluka, kao i osnovni elementi i faze upravljanja projektnim ciklusom. Pored toga, predstavljen je i pravni i institucionalni okvir za sprovođenje složenih infrastrukturnih investicija. Takođe, bilo je riječi i o uslovima i ugovornim aranžmanima sa međunarodnim finansijskim institucijama i donatorima, kao i o odgovornostima za sprovođenje postupaka javnih nabavki.
Obukama su prisustvovali predsjednici opština, direktori vodovodnih društava, odnosno donosioci odluka i službenici iz jedinica lokalne samouprave i vodovodnih društava.
Predavači na obuci su bili Darko Mrvaljević, regionalni ekspert za EU fondove i predsjednik Odbora za evropske integracije Zajednice opština i Vanja Starovlah, pomoćnik Generalnog sekretara Zajednice opština za evropske integracije i međunarodnu saradnju. Sa konkretnim primjerima iz prakse, učesnici su bili u prilici da se upoznaju kroz prezentacije Dragutina Sekulovića, projekt menadžera iz PROCON-a, jedinice za implementaciju projekata iz oblasti komunalnih djelatnosti i zaštite životne sredine.
Obuka je sprovedena kroz interaktivnu metod, koji podrazumijeva prezentacije, iskustveno učenje kroz rad u grupama, analize studije slučaja, primjere dobre prakse, i sl.
Obukama je ukupno prisustvovalo oko 40 polaznika.