Zajednica opština je pokrenula inicijativu za uspostavljanje mreže opštinskih projekt menadžera, koja će biti realizovana u okviru projekta “Tehnička pomoć lokalnoj samoupravi u Crnoj Gori, faza II”.
Cilj uspostavljanja mreže opštinskih projekt menadžera je stvaranje platforme za stalnu razmjenu iskustava o implementaciji projekata, prvenstveno onih koji se finansiraju iz fondova Evropske unije, kao i da se pruži podrška za sticanje novih znanja učesnika učenjem jednih od drugih, gdje menadžeri sa više iskustva mogu prenijeti znanje ostalima. Konačno, mreža će biti potpomognuta kako bi se razvile zajedničke projektne ideje i motivisana da sprovodi projekte u partnerstvu, i na taj način obezbjedi veći pristup EU fondovima. Članovi mreže će koristiti svoje znanje da pomognu Zajednici opština i, prije svega, njenim članicama u programiranju EU sredstava, kao i u upravljanju odobrenim projektima. Tim tehničke pomoći će, u okviru projekta, tehnički i administrativno podržati uspostavljanje i funkcionisanje mreže, dok će Sekretarijat Zajednice opština, uz podršku najaktivnijih članova mreže, preuzeti organizaciju i obezbijediti dalje funkcionisanje mreže nakon završetka projekta Tehničke pomoći.
Prvi sastanak mreže opštinskih projekt menadžera održan je 9. oktobra 2014. godine u Podgorici. Sastanku su prisustvovali predstavnici 14 jedinica lokalne samouprave, Zajednice opština, Tima tehničke pomoći i drugi profesionalni članovi mreže.
S obzirom da je ovo bio prvi sastanak mreže, svi učesnici su se predstavili i dali osnovne informacije o svom iskustvu i svojim potrebama, kao i očekivanjima od Mreže. Inputi učesnika će poslužiti kao osnova za definisanje Programa rada Mreže.
Formirana je radna grupa koja će pripremiti nacrt Poslovnika o radu Mreže.