Javni poziv za najbolje prakse u lokalnoj samoupravi za 2025. godinu

Javni poziv za najbolje prakse u lokalnoj samoupravi za 2025. godinu

 

 JAVNI POZIV  ZA NAJBOLJE PRAKSE U LOKALNOJ SAMOUPRAVI 

ZA 2025. GOD.

 

 

 

CILJ JAVNOG POZIVA

  • Promovisanje
  1. novih pristupa uključivanja građana u proces donošenja odluka na lokalnom nivou i
  2. saradnje u  razvoju i pružanju vodnih usluga.
  • Nagrađivanje najboljih praksi.
  • Stvaranje građanskog društva kroz promovisanje sposobne i odgovorne lokalne samouprave.

OPŠTI KRITERIJUMI ZA IZBOR NAJBOLJE PRAKSE

USPJEŠNOST – Praksa je primijenjena i pokazuje dobre rezultate. Korisnici su sa tim upoznati i njihova reakcija je pozitivna.

PRIMJENLJIVOST – Praksa može biti primijenjena u drugim jedinicama lokalne samouprave.

ODRŽIVOST – Ima dovoljno podataka o nastavku primjene prakse ili uticaju prakse u budućnosti. Dugoročni efekti prakse su osigurani kroz jasne mehanizme (formalni dokumenti). Finansijska održivost je osigurana (postoje jasni i sigurni izvori finansiranja prakse).

TRANSPARENTNOST  – Koraci u praksi su dobro definisani i prezentovani na način koji je razumljiv široj javnosti.

TEME ZA NAJBOLJE PRAKSE

 

Tema 1: UČEŠĆE GRAĐANA U PROCESU DONOŠENJA ODLUKA NA LOKALNOM NIVOU

Uključivanje građana u proces donošenja odluka je ključno za izgradnju demokratskog, transparentnog i odgovornog društva.  Jedinice lokalne samouprave treba da aktivno podstaknu participativne mehanizme koji će omogućiti građanima da direktno utiču na kreiranje politika koje se tiču njihove zajednice.

Primjer dobre prakse treba da se fokusira na nove načine uključivanja građana u proces donošenja odluka ili korišćenje novih tehnologija koje obezbjeđuju mjerljivo uvećanje učešća građana u donošenju lokalnih odluka.

Ovakvi modeli osnažuju građane da se osjećaju kao ravnopravni partneri u donošenju odluka, dok lokalne vlasti dobijaju uvid u stvarne potrebe i prioritete zajednice.

 

TEMA 2: SARADNJA DONOSIOCA ODLUKA U SEKTORU  VODNIH USLUGA

Efikasan i ekonomičan razvoj i pružanje vodnih usluga javnog vodosnabdijevanja i upravljanja komunalnim otpadnim vodama temelji se na saradnji između opštine, kao osnivača, i vodovodnog i kanalizacionog društva, kao pružaoca vodne usluge. Uspostavljanje procedura donošenja odluka koje direktno utiču na kvalitet i kontinuitet pružanja vodnih usluga i održivost pružalaca,  kao i redovni upravni nadzor nad radom pružalaca vodnih usluga omogućava bolje usklađivanje potreba korisnika sa kapacitetima i resursima.

Primjer dobre prakse treba da se fokusira na ključne aspekte odgovornosti i saradnje između vodovodnih i kanalizacionih društava i lokalnih vlasti, sa posebnim naglaskom na pitanje kako se može osigurati što je moguće niža cijena vodnih usluga, uz uporedno obezbjeđivanje održivosti poslovanja društava.

KAKO KONKURISATI

Popunjeni formular za prijavu dostavlja se na adresu Zajednice opština Crne Gore (Avda Međedovića 138, 81000 Podgorica) ili na e mail uom@t-com.me, najkasnije  do 30.aprila 2025. godine.

Broj praksi koje jedna jedinica lokalne samouprave može prijaviti nije ograničen.

Fotografije, pisani i drugi materijali kojima se dokumentuje i potkrepljuje dobra praksa, dostavljaju se u prilogu formulara za prijavu.

Dodatne informacije u vezi sa prijavljivanjem i učešćem mogu se dobiti u Zajednici opština Crne Gore

Zajednica opština Crne Gore

Tel: 020 675 244

e-mail: uom@t-com.me

CEREMONIJA PROGLAŠENJA I DODJELJIVANJA NAGRADA

Ceremonija dodjeljivanja nagrada za najbolju praksu održaće se na svečanoj ceremoniji povodom dana Zajednice opština, 17.jula 2025.godine

Formular

Prethodna Javni poziv za mentore djeci bez roditeljskog staranja nakon napuštanja JU “Dječiji dom Mladost” Bijela

© 2024 Zajednica Opština Crne Gore. Sva prava zadržana.

Skip to content